Страница 1 от 1

Въпрос за връщане на повредена стока

МнениеПубликувано на: 09 Авг 2024, 09:05
от aboveandbeyond
Здравейте.

Преди няколко месеца закупих автомобилна част от онлайн сайт, от който винаги съм получавал качествени части. Сега обаче установявам, че тази част не работи както трябва, поради което искам да я върна за ремонт или замяна - за мен няма значение, просто искам да имам работеща част. Доколкото успявам да се ориентирам,
Въпросът ми е - кой трябва да заплати транспорта на стоката при изпращането и при връщането впоследствие, след като тя все още е гаранционна? Стоката няма никакъв договор за гаранция, поради което приемам, че всичко си е стандартно.

Благодаря!

Re: Въпрос за връщане на повредена стока

МнениеПубликувано на: 09 Авг 2024, 23:03
от nikodim77
Здравейте,
Вие, следва да понесете разходите за транспорт.
Но все пак се запознайте с ОУ на продавача, ако е публикувал такива…

Re: Въпрос за връщане на повредена стока

МнениеПубликувано на: 10 Авг 2024, 16:16
от guest1
Здравейте.
Първо си оправете терминологията. Не може да се възползвате от право на отказ и връщане (пъ чл. 50 от ЗЗП) защото срокът е 14 дневен.
При вас е рекламация, поради влошени експлоатационни характеристики. Нещо, което вие трябва да докажете
Чл. 125. (5) При подаване на рекламация потребителят задължително прилага и документите, на които се основава претенцията:
1. касова бележка или фактура;
2. протоколи, актове или други документи, установяващи несъответствието на услугата с договореното;
3. други документи, установяващи претенцията по основание и размер.


Колкото до транспортните разходи - вие трябва да платите поне в едната посока и после да искате овъзмездяване.

Re: Въпрос за връщане на повредена стока

МнениеПубликувано на: 11 Авг 2024, 22:56
от aboveandbeyond
Връщане, с цел ремонт или замяна, това се има предвид. Благодаря много за мненията. Всичко друго по казуса ми е ясно, интересуваха ме само транспортните разходи. :)

Re: Въпрос за връщане на повредена стока

МнениеПубликувано на: 12 Авг 2024, 09:07
от guest1
aboveandbeyond написа:Връщане, с цел ремонт или замяна, това се има предвид. Благодаря много за мненията. Всичко друго по казуса ми е ясно, интересуваха ме само транспортните разходи. :)

Едтестнено, че вие ще платите транспорта поне в едната посока. Защото в момента има само претенция - търговецът не е видял частта и не се,я съгракил, че има гаранционен дефект.

Re: Въпрос за връщане на повредена стока

МнениеПубликувано на: 16 Авг 2024, 17:38
от aboveandbeyond
guest1 написа:
aboveandbeyond написа:Връщане, с цел ремонт или замяна, това се има предвид. Благодаря много за мненията. Всичко друго по казуса ми е ясно, интересуваха ме само транспортните разходи. :)

Едтестнено, че вие ще платите транспорта поне в едната посока. Защото в момента има само претенция - търговецът не е видял частта и не се,я съгракил, че има гаранционен дефект.


Благодаря Ви за отговора.