Значи не съм писал до сега, защото бях разочарован от 2-та отговора на моя въпрос, ако могат така да се нарекат! .."оУлдуй" и "фтс" или така както се е писал, не зная! Ел. фиша се обжалва чрез началника на ОД на МВР до Районан съд..
Обжалвах (въпреки компетентните коментари №2 и №3) и чудоооо..ел. фиша беше отменен!
Аз си писах жалбата, аз се явих лично на делото, съдията беше (е) доста коректен и разбран, разговаряхме си не официално 5 минутки даже
.
След 3 дни излезе и решението! Господата шапкари не се явиха на делото, не обжалваха решението, което вече влезе в сила (минаха 14те дни)
. Щастлив съм! Не защото отпадна наказанието, по същество съм съгласен,че съм го извършил и осъзнавам доста добре какво съм направил, но тук става въпрос за съставомерността на самият фиш!
До районен съд гр.******
чрез Директора на КАТ- *****
ЖАЛБА
От ***************
с ЕГН: ******
с постоянен адрес: гр. ***, ул. „***” №***
с настоящ адрес: гр. ***, жк. „***”, бл.**, ет. ***, ап. **;
УВАЖАЕМИ г-н РАЙОНЕН СЪДИЯ,
Моля да отмените изцяло издадения ми електронен фиш серия К №** от ОДМВР-***, с който ми е наложено административно наказание глоба в размер на 100 лева на основание чл.21, ал.1 от ЗДвП и на основание на чл.189, ал.4, във връзка с чл.182 , ал.1, т.3 от ЗДвП.
ФАКТИЧЕСКА ОБСТАНОВКА
С обжалвания ЕФ ми е наложено наказание глоба в размер на 100 лева, за това че на **.**.20**г. в 15:47 часа на път в община ***, с. *** Е-** км.286+300 по посока на движение гр. *** съм управлявала МПС–*** ** с рег.№ ** **** ** със скорост 74 км/час, при ограничение 50 км/ч.
Посочените данни за нарушението били заснети с клип № ****, радар № ***.
Считам , че издаденият ЕФ е неправилен и незаконосъобразен на следните основания.
Аргументи по същество:
1.Моля, да се предоставят доказателства за ОДОБРЕН ТИП средство за измерване, ПЪРВОНАЧАЛНА проверка на радара, както и доказателство за ПОСЛЕДВАЩА проверка съгласно разпоредбата на чл.26, ал.1и ал.2 от Закона за измерванията се предвижда контрол на средствата за измерване, чрез одобряване на типа, първоначална проверка и последваща проверка. Съгласно разпоредбата на чл.761, ал.1 от Наредбата за средствата за измерване радарните скоростомери следва да се пускат на пазара и/или в действие след одобряване на типа и след първоначална проверка, като подлежат и на последващи проверки.
2.При издаване на Електронния фиш са допуснати нарушения на процесуалния закон в процедурата по съставянето му, визирана в чл.189 , ал.4 от ЗДП – при нарушение, установено и заснето с техническо средство, в ОТСЪСТВИЕ на контролен орган и на нарушител, се издава електронен фиш за налагане на глоба в размер, определен за съответното нарушение.
3.НЕ се представени НИКАКВИ доказателства кой е ОРГАНЪТ, издал електронния фиш, за да се прецени неговата КОМПЕТЕНТНОСТ – материалното му право, да издава електронни фишове, последната остава НЕДОКАЗУЕМО.
4.ЛИПСВА ЗАДЪЛЖИТЕЛЕН РЕКВИЗИТ в електронния фиш - НАДЛЕЖНО описание извършеното нарушението, което прави фиша НЕЗАКОНОСЪОБРАЗЕН само на това формално основание. По-конкретно – НЯМА дата на издаване на електронния фиш, НЯМА вписана реално измерена наказуема скорост на МПС-то, НЯМА посочване на вида на пътния знак, конкретната стойност на ограничението, въведена с този пътен знак, месторазположението на знака спрямо мястото на извършване на нарушението, с оглед обхвата му на действие. НЕ са представени:
СКИЦА/СХЕМА на пътния участък или друго доказателство, доказваща/о/ че на мястото на твърдяното нарушение е бил поставен пътен знак, ограничаващ скоростта до 50км/час,
нито СКИЦА/СХЕМА, от която да се докаже, че координатите на мястото, където се твърди че е нарушението, СЪОТВЕТСТВАТ на координатите, които са изписани на електронен фиш.
5.ПОРОЦИ в КЛИПА, установяващ нарушението – ЛИПСВАТ задължителни реквизити, посочени в задължителните МЕТОДИЧЕСКИ УКАЗАНИЯ на Министерство на Вътрешните работи рег.№ ОВ-947/10.02.2011г.
5.1.в горния ЛЯВ ъгъл на приложения клип/снимките няма изписан дълъг номер, в който да има задължителен реквизит - ТОЧЕН ЧАС на заснемане.
5.2.в представения клипа/снимки ЛИПСВАТ още 3 на брой задължителни реквизита: ОБСЕГ на действие на РАДАРА, РЕЖИМ на ИЗЛЪЧВАНЕ НА РАДАРА /непрекъснат, единично излочване/, МОМЕНТ на СРАБОТВАНЕ НА РАДАРА спрямо МЕСТОНАХОЖДАНИТО /географски координати/ на патрулния автомобил.
6. НЕ са използвани ОБОЗНАЧИТЕЛНИ ЗНАЦИ на мястото за контрол.
6.1.Във връзка с това твърдя, че заснемането на клипа е извършено без полицейските служители да поставят на пътя ПРЕДУПРЕЖДАВАЩИ ЗНАЦИ, че се навлиза в участък, в който се извършва контрол на скоростта с видеокамера. Такъв знак липсва!
7. На клипа/снимките има видими още 2 МПС–а. Поради тази причина се опасявам, че измерената скорост може да не е на моят автомобил, а някое от другите два.
С уважение:
Гр. ***;
**.**.20**г.;
ИИИИ:
РЕШЕНИЕ
Номер **** / **.**. Година 20** Град ********
В ИМЕТО НА НАРОДА
****** районен съд ІІІ наказателен състав
На **.**.20** година
Председател: ***** ******
Съдебни заседатели:
Секретар: *******
Прокурор:
Като разгледа докладваното от съдия *** НАХ дело номер ** по описа за 20** година, взе предвид следното:
Производството е образувано по жалба от Г.Д.Г. *** с ЕГН **********,срещу Електронен фиш Серия К № ****, издаден от ОД на МВР ****, с който му е наложено административно наказание по вид глоба, в размер на 100 лв.,на основание чл.189 ал.4 вр.чл.182 ал.1 т.3 от Закона за Движението по пътищата ,за нарушение, установено с автоматизирано техническо средство TFR1- M № ***
Въззиваемата страна, редовно уведомена, не изпраща представител.
Жалбоподателят редовно уведомен, се явява в съдебно заседание, поддържа изложеното в писмената жалба, внася в процеса следните доводи:
-не са представени доказателства, че техническото средство е одобрен тип, с данни за първоначална е последваща проверки,
-тълкува “отсъствието на контролен орган и нарушител”,
-липсващ издател на електронния фиш,
-липсва надлежно описание на извършеното нарушение ,включително дата на издаване на електронния фиш,
-не е посочен пътният знак, въвеждащ стойност на ограничението в конкретния пътен участък,
-липсващи задължителни реквизити в снимковия материал,
-липсват обозначителни знаци за мястото на контрол.
******** районен съд, след като обсъди доказателствата по делото и доводите, изложени в процеса ,намира за установено от фактическа и правна страна следното:
Жалбата се явява процесуално допустима, подадена в срок от легитимирано лице, поради което съдът следва да се произнесе по същество.
Предмет на настоящото наказателно производство е анализ на законосъобразност на Електронно изявление, записано върху хартиен носител, създадено чрез административно- информационна система въз основа на постъпили и обработени данни за нарушения от автоматизирани технически средства, според дефиницията на параграф 6 т.63 от Допълнителните разпоредби на Закона за движение по пътищата.
При съобразяване с разпоредбата на чл.85 а във връзка с чл.39 ал.4 от ЗАНН, водещи са разпоредбите на Закона за движение по пътищата, доколкото в ЗАНН няма особени правила за административно наказателен процес при нарушения, установени с технически средства или системи.
Електронният фиш е издаден от ОД на МВР *****, в чиято териториална компетентност се намира мястото на заснемането на лек автомобил ***** ФФФФ, рег.№ **, при движението му на **.**.20**г. в **:** часа в района на общ.**, с.**, Е-** ,км.286+300, посока гр.**.
В този пътен участък максимално разрешената скорост за движение е 50 км/ч, регламентирана чрез чл.21 ал.1 от Закона за движение по пътищата.
Това е извод от съдържанието на диспозитивната част на обжалвания електронен фиш, както и от описанието на този вид административно нарушение, регламентирано в Закона за движение по пътищата.
Чрез автоматизирано техническо средство № TFR1- M № ** е засечена и фиксирана скорост от 74 км/ч, и е заснето моторното превозно средство.
След редуциране на засечената скорост с 3 км/ч, вследствие отчитане на грешката на техническото средство, като средство за измерване ,в интерес на наказаното лице, е издаден електронен фиш, с налагане на наказание по чл.182 ал.1 т.3 от ЗДвП, което съответства на относимия поддипазон на превишение над разрешената скорост за съответния пътен участък, в населено място.
На жалбоподателят е наложено административно наказание глоба в размер на 100лв., за административно нарушение, извършено в населено място, при превишение над разрешената скорост със 21 км/ч, като наказателната разпоредба е тази по чл.182 ал.1 т.3 от ЗДвП.
И тъй като при реализирането на административно наказателната отговорност за този вид административно нарушение, регламентирано в закона за движение по пътищата- превишаване на максималната разрешена скорост в конкретен пътен участък ,наказанията по същество са в абсолютен законов размер, то съдът не следва да изследва прилагането на прилагане на правилата за индивидуализация на административното наказание-чл.27 ал.2 и ал.3 от ЗАНН.
В процедурата по обжалването на конкретния електронен фиш, съдът изследва неговата законосъобразност, както от материално правна, така и от процесуално правна страна, при което констатира следното:
Тъй като процедурата по чл.189 ал.4 и сл.от Закона за движение по пътищата е специфична, и е изключение от общите правила ,с които въобще се реализира административно наказателна отговорност, именно и поради това следва да се прилага само при конкретно определени, изрично регламентирани в закона за движение по пътищата условия /хипотези/.
Не се спори между страните, че при заснемане на моторното превозно средство, с което е извършено вмененото административно нарушение, на място са присъствали контролни органи, които са притежавали правомощия да спрат конкретния водач и да образуват срещу него административно наказателно производство по реда на ЗАНН- със съставянето на АУАН.
Също не се спори между страните, че в обжалваният електронен фиш липсват два реквизита, което са реквизити на едно наказателно посатновление-чл.57 ал.1т.1 и т.2 от ЗАНН- собствено, бащино и фамилно име и длъжността на лицето, издало определено наказателно постановление и датата на издаване на наказателното постановление.
Според нормата на чл.57 ал.2 от ЗАНН- наказателното постановление се подписва от длъжностното лице, което го е издало.
При което съдът счита, че утвърдена бланка /образец /на електронен фиш не може да дерогира същностни реквизити, изискуеми се при реализиране на административно наказателна отговорност, включително пред кой съд и в какъв срок може да се обжалва.
Следователно, използването на технически средства, с което се установяват административни нарушения от съответния ВИД, регламентиран в Закона за движение по пътищата, при предвидена ,облекчена законова процедура, предполага /с издаване на Електронен фиш/,от една страна- тяхното използване ,само при изрично предвидени законови хипотези, а от друга, точно облекчената процедура регламентирана в чл.189 ал.4 и сл. от ЗДвП не следва да изключи възможност за проверка –кой, кога и при какви условия налага административно наказание, пред кой съд и в какъв срок може да се обжалва издаденият акт ,с който се налага административно наказание, тъй като техническите средства, каквото е използваното на пътя автоматизирано техническо средство, и обработващата данните от тях съответната компютърна техника впоследствие, инсталирана в МВР не могат да изпълняват функцията на административно наказващи орган по Българското законодателство.
Водим от гореизложеното, съдът на основание чл.63 ал.1 от ЗАНН,
Р Е Ш И :
Отменя Електронен фиш Серия К № *** , издаден от ОД на МВР ***, с който на Г.Д. Г. *** с ЕГН ********** е наложено административно наказание по вид глоба, в размер на 100 лв.,на основание чл.189 ал.4 вр.чл.182 ал.1 т.3 от ЗДвП ,за нарушение, установено с автоматизирано техническо средство TFR1- M № ***
Решението може да се обжалва в 14-дневен срок от обявяването му на страните, че е изготвено, пред Административен съд - гр. Перник като касационна инстанция.
РАЙОНЕН СЪДИЯ:
/***/
Врно с оригинала.
БМ