начало

Парламентът си избра правна комисия, но без ръководство Парламентът си избра правна комисия, но без ръководство

Моля , дайте ми съвет- въвеждане в експлoатация

Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.


Моля , дайте ми съвет- въвеждане в експлoатация

Мнениеот katerini » 15 Яну 2011, 13:03

През 1996 год. започнах строителство на еднофамилна къща , имам разрешително за строеж , одобрена строителна линия и план одобрен от общината , становища за ток и вода одобрени и вече с открити партиди , поради липса на средства успях да я довърша сега , как да бъде въведена в експлоатация
Последна промяна katerini на 15 Яну 2011, 18:34, променена общо 1 път
katerini
Младши потребител
 
Мнения: 14
Регистриран на: 15 Яну 2011, 12:36

Re: Моля , дайте ми съвет ....

Мнениеот magodeoz » 15 Яну 2011, 13:20

Ако Актът Ви за приемане на конструкцията (обр.14) е от 2001 г., или по-рано, няма никакъв проблем да въведете сградата в експлоатация по общия ред.
magodeoz
Активен потребител
 
Мнения: 1948
Регистриран на: 10 Авг 2009, 00:29

Re: Моля , дайте ми съвет ....

Мнениеот katerini » 15 Яну 2011, 16:25

Нямам такъв акт за приемане на конструкцията
katerini
Младши потребител
 
Мнения: 14
Регистриран на: 15 Яну 2011, 12:36

Re: Моля , дайте ми съвет- въвеждане в експлoатация

Мнениеот magodeoz » 15 Яну 2011, 20:27

Ами направете си. Или, най-добре - отидете при някой специалист да Ви подготви документите. Не са много нещата, нито пък са особени сложни.
magodeoz
Активен потребител
 
Мнения: 1948
Регистриран на: 10 Авг 2009, 00:29

Re: Моля , дайте ми съвет- въвеждане в експлoатация

Мнениеот katerini » 16 Яну 2011, 15:39

Благодаря Ви за отговора , но бих искала да знам ,при какъв точно специалист и какви точно документи , просто не знам откъде да започна .
katerini
Младши потребител
 
Мнения: 14
Регистриран на: 15 Яну 2011, 12:36

Re: Моля , дайте ми съвет- въвеждане в експлoатация

Мнениеот magodeoz » 16 Яну 2011, 18:19

Най-добре към архитект. Още по-добре, ако е същият, който е проектирал сградата Ви. Той (или тя) ще Ви препоръча консултант, ако прецени за необходимо.
Ако си активирате личните съобщения, ще Ви изпратя общ списък с необходимите документи.
magodeoz
Активен потребител
 
Мнения: 1948
Регистриран на: 10 Авг 2009, 00:29

Re: Моля , дайте ми съвет- въвеждане в експлoатация

Мнениеот katerini » 16 Яну 2011, 18:43

Активирах си личните съобщения , колкото до архитектката , която ми прави плановете , тя вече не работи ,от години не се занимава с това , потърсих я ,но ми отказа съдействие ,поради изброената причина.
katerini
Младши потребител
 
Мнения: 14
Регистриран на: 15 Яну 2011, 12:36

Re: Моля , дайте ми съвет- въвеждане в експлoатация

Мнениеот katerini » 20 Яну 2011, 16:02

Здравейте magodeoz Благодаря Ви за помощта и съветите , едва сега си погледнах съобщенията.
katerini
Младши потребител
 
Мнения: 14
Регистриран на: 15 Яну 2011, 12:36

Re: Моля , дайте ми съвет- въвеждане в експлoатация

Мнениеот julyanvonemona » 20 Яну 2011, 16:05

katerini, най-добре е да отправите тази тема лично до anserk
Аз определям какво е моя работа!
Аватар
julyanvonemona
Старши потребител
 
Мнения: 5489
Регистриран на: 21 Яну 2010, 07:52

Re: Моля , дайте ми съвет- въвеждане в експлoатация

Мнениеот nbeli » 21 Яну 2011, 11:18

magodeoz написа:Най-добре към архитект. Още по-добре, ако е същият, който е проектирал сградата Ви. Той (или тя) ще Ви препоръча консултант, ако прецени за необходимо.
Ако си активирате личните съобщения, ще Ви изпратя общ списък с необходимите документи.

Katerini , magodeoz в общи линии е прав, но трябва да се обърнете към фирма, която се занимава с независим строителен надзор. Това са хората, които ви трябват.
Относно архитекта, който е проектирал сградата, не е задължително той да се подписва на Акт 15. Оказва се, че може да се наеме и друг архитект, който да напише становище, че всичко е изпълнено според одобрените проекти. За да си въведене сградата в експлоатация освен това становище и подпис на Акт 15 от страна на архитект ви трябва също и становище и подписи на акт 15 от специалисти по останалите части на проекта, които ви е бил одобрен - Конструкции, ВиК, Електро, ОВ /отопление и вентилация/, вертикална планировка. Акт 14 се подписва /зависи от категорията на строежа, но сигурно вашата къща е 5- та категория и ще е необходимо подпис на технически р-л и възложител. Задължително е да се представи съответната диплома на тех. ръководител на строежа /това трябва да е лице със завършен стр. техникум или стр. инженер. Ако сте нямали такова провоспособно лице по време на строителството, много трудно ще намерите някой друг да иска да ви се подпише на Акт 14, защото този човек ще носи пълната отговорност за конструкцията и ако нещо недай си боже се случи, той може да влезе и в затвора. Ако пък такова лице не сте имали и няма кой да ви подпише Акт14 , това пак не е нерешим въпрос, защото съществува вариант да си платите за експертиза на конструкцията с която да се докаже, че сте вложили предписания бетон и армировка. Ще дойдат и ще вземат проби, като ще се наложи да се разпробие на места, но все пак е вариант./ Трябва да имете в предвид, че при откриване на строителната площадка е имало стар протокол №4 за строителна линия и ниво ( Сега вече прокол №2) и когото сте започнали строежа, този протокол е трябвало да се подпише от представител на общината и техническия ви на обекта. Също така щом проектите са одобрени 1996 г., то е трябвало да си подновите разрешението за строеж до 3 години от издаването му, т.е. някъде към 1999 г. , ако не сте започнали строежа. Ако сте го започнали, което се удостоверява с този протокол №4, за който писах по-горе, то до 5 г. трябва да сте вдигнали сградата до кота било т.е до 1996+5 до 2001 г. Ето защо Акт 14 не трябва да ви е с дата след 2001 г.. Не съм сигурна дали съм била полезна, защото много зависи какво имате като документи и от там да се мисли какво да се прави. Съветвам Ви да се обърнете към надзорна фирма и тя ще ви обясни как се процедира с набавянето на всички документи. Имайте в предвид, че тези фирми имат лиценз, на който е посочено до кога им важи. Хубаво е да им го изискате преди подписване на договор за услугата. Обикновено стойността на услугата им варира от 4-7 лв. /м2, но и те сега са гладни, така че може и по-малко. Ако имате въпроси пишете на лични. Сградата ви къде се намира?
Последна промяна nbeli на 21 Яну 2011, 13:42, променена общо 1 път
nbeli
Младши потребител
 
Мнения: 17
Регистриран на: 17 Яну 2011, 17:45

Re: Моля , дайте ми съвет- въвеждане в експлoатация

Мнениеот magodeoz » 21 Яну 2011, 13:02

Човек трябва да бъде внимателен при даването на съвети. Току виж - някой вземе, че го послуша. Това по принцип. Сега по същество:
Фигурата на независимия надзорник (наричан напоследък за по-благозвучно "консултант") възниква с едно изменение на ЗТСУ, ДВ бр. 79/1998 г., а се институционализира с приемането на ПОФЗЛУНСНПС (Правилник, за по-лесно), обнародван в ДВ бр. 56/1999 г. Реално надзорът се прилага, считано от 01.09.1999 г.
Няма как строеж, започнат през 1996 г. да бъда "надзираван" от описана по-горе креатура, която да издаде от свое име и необходимите за въвеждането в експлоатация документи.
Иначе, да ги ползвате според новото им амплоа - сиреч, като консултанти - това може. Дали си заслужава разходите - Вие, katerini, ще прецените.
magodeoz
Активен потребител
 
Мнения: 1948
Регистриран на: 10 Авг 2009, 00:29

Re: Моля , дайте ми съвет- въвеждане в експлoатация

Мнениеот nbeli » 21 Яну 2011, 13:29

ПИСМО № 90-04-187/19.02.2004 Г.
РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ

МИНИСТЕРСТВО НА РЕГИОНАЛНОТО РАЗВИТИЕ И БЛАГОУСТРОЙСТВОТО

София 1202 ул. "Св. Св. Кирил и Методий" 17-19
централа 94-059, факс 987-2517

Изх. № 90-04-187/19.02.2004 г.

ДО
ОБЛАСТНИЯ УПРАВИТЕЛ
НА ОБЛАСТ ...................

КОПИЕ:
НАЧАЛНИКА НА ДИРЕКЦИЯ ЗА НАЦИОНАЛЕН СТРОИТЕЛЕН КОНТРОЛ

ОТНОСНО: Разрешаване ползването на строежи започнати преди 01.09.1999 г., за които няма сключени договори за строителен надзор

Във връзка с влезлите в сила изменения и допълнения /ДВ, бр. 65 от 2003 г./ на Закона за устройство на територията /ЗУТ/ и постъпили запитвания от общински администрации, възложители и строители относно разрешаване ползването на строежи от първа до четвърта категория съгласно категоризацията на строежите по чл. 137, ал. 1 от ЗУТ, започнати преди 01.09.1999 г., на основание § 7 от Преходните и заключителни разпоредби на Наредба № 2 от 31.07.2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минималните гаранционни срокове за изпълнени строително монтажни работи, съоръжения и строителни обекти, давам следните указания:
Предвид разпоредбите на § 6, ал. 1, т. 2 от Преходните и заключителни разпоредби на Наредба № 6 за разрешаване ползването на строежите в Република България /ДВ, бр. 54/2001 г./, действали към датата на влизане в сила на Наредба № 2/2003 г., за строежи от първа до трета категория, за които строителната площадка е открита преди 01.09.1999 г. и инвеститорът не е сключил договор за строителен надзор, разрешение за ползване се издава от началника на ДНСК или упълномощено от него лице, на основание протокол образец 16, съставен от Държавна приемателна комисия назначена по реда на чл. 4, ал. 1 и ал. 2 от Наредба № 2 от 31.07.2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минималните гаранционни срокове за изпълнени СМР, без да е необходимо представяне на окончателен доклад от лице, упражняващо строителен надзор.
За регистрирането и издаване на удостоверение за въвеждане в експлоатация на строежи от четвърта категория по реда на чл. 177, ал. 3 от ЗУТ, които са започнати преди 01.09.1999 г., също не е необходимо представяне на окончателен доклад от лице, упражняващо строителен надзор.
По желание на възложителя, и в двата случая може да бъде сключен договор с лице, упражняващо строителен надзор, с оглед подготовката и комплектоването на техническата документация, необходима за установяване годността за ползване на строежа.
МИНИСТЪР
ВАЛЕНТИН ЦЕРОВСКИ

Е, нека наистина всеки сам си прецени.....
Аз не казвам, че за този строеж е задължително да има надзор, а просто казвам, че това са хората, към които трябва да се обърнеш, за да може човек да си окомплектова техническата документация, необходима за Разрешение за ползване и те ще му кажат къде и как да си е внесе. Също така разполагат с пълния набор от специалисти, които да съдействат за праволното и изготвяне. В повечето случаи комплесно услугата на надзорната фирма ще излезе по-евтино, отколкото да ходиш и да плащаш на различните специалисти и да си организираш работите сам, дори и да знаеш какво правиш.
Последна промяна nbeli на 21 Яну 2011, 13:56, променена общо 1 път
nbeli
Младши потребител
 
Мнения: 17
Регистриран на: 17 Яну 2011, 17:45

Re: Моля , дайте ми съвет- въвеждане в експлoатация

Мнениеот magodeoz » 21 Яну 2011, 13:49

Нали и аз това пиша - че може. Дали обаче ще сключиш договор с лице, упражняващо строителен надзор, или с комшията от горния етаж, който, по една случайност, разбира от тези неща, е все тая. Документите, макар и съставени от "разбирач", ще се подписват от други действащи лица, имащи отношение към строежа, а не "тапия" от министъра. Такива работи.
magodeoz
Активен потребител
 
Мнения: 1948
Регистриран на: 10 Авг 2009, 00:29

Re: Моля , дайте ми съвет- въвеждане в експлoатация

Мнениеот nbeli » 21 Яну 2011, 13:53

magodeozр вярвай ми, че с моята сграда от 1996 съм ги проучила пътечките и вече ми е много ясно какво трябва да се направи. Само, че много зависи човек на какъв консултант ще попадне. Аз лично вече се опарих с едни такива некадърни консултанти :shock:
Истина е, че в случая човек ще ги ползва надзорниците като консултанти, но това му и трябва - някой да му каже какво трябва да се направи и как :)
nbeli
Младши потребител
 
Мнения: 17
Регистриран на: 17 Яну 2011, 17:45

Re: Моля , дайте ми съвет- въвеждане в експлoатация

Мнениеот nbeli » 21 Яну 2011, 14:01

magodeoz написа: Дали обаче ще сключиш договор с лице, упражняващо строителен надзор, или с комшията от горния етаж, който, по една случайност, разбира от тези неща, е все тая. Документите, макар и съставени от "разбирач", ще се подписват от други действащи лица, имащи отношение към строежа,

Не е все тая дали ще сключиш договор с надзорник или с комшията, защото комшията ще ти поиска пари за да уреди всеки един от подписите на различните специалисти на Акт 15, а надзорникът вече ги има тези специалисти в списъка си с лиценза и на тях той ще даде много по-малко пари, за да му се разпишат, отколкото комшията, ще може да му предложи като оферта. Повярвай ми.
Относно лицата, имащи отношение към строежа, единствено му е важен техническия на обекта да има диплома и да му разпише Акт14 за конструкцията. От там нататък можеш да си вземеш и други проектанти да ти се подпишат на Акт 15 и на по дно становище, че всичко е изпълнено според одобрената документация и обекта може да се въведе в експлоатация. Не е задължително да са тези от основния проект.
nbeli
Младши потребител
 
Мнения: 17
Регистриран на: 17 Яну 2011, 17:45

Re: Моля , дайте ми съвет- въвеждане в експлoатация

Мнениеот bgarch » 21 Яну 2011, 14:07

nbeli написа:...трябва да се обърнете към фирма, която се занимава с независим строителен надзор. Това са хората, които ви трябват. :?: :!:
Относно архитекта, който е проектирал сградата, не е задължително той да се подписва на Акт 15. Оказва се, че може да се наеме и друг архитект, който да напише становище, че всичко е изпълнено според одобрените проекти. :!: :?: ...Обикновено стойността на услугата им варира от 4-7 лв. /м2, но и те сега са гладни, така че може и по-малко.... :roll:

И аз мисля, че когато даваш съвети, трябва да си по- внимателен от nbeli
Въпрос с повишена трудност към nbeli :
Ако тази работа струва 4-7 лв/м2 РЗП, колко трябва да струва изработването на инвестиционните проекти за въпросната сграда, които са поне осем на брой?
Изображение
bgarch
Потребител
 
Мнения: 873
Регистриран на: 03 Окт 2010, 14:53

Re: Моля , дайте ми съвет- въвеждане в експлoатация

Мнениеот nbeli » 21 Яну 2011, 14:16

bgarch написа:
nbeli написа:...трябва да се обърнете към фирма, която се занимава с независим строителен надзор. Това са хората, които ви трябват. :?: :!:
Относно архитекта, който е проектирал сградата, не е задължително той да се подписва на Акт 15. Оказва се, че може да се наеме и друг архитект, който да напише становище, че всичко е изпълнено според одобрените проекти. :!: :?: Какво се чудите? Това съм го проверила в камарата на архитектите и в ДНСК. /поради факта, че нашият архитект на сгратата от 1996, с която се боря, както и половината от проектантите по другите части просто не могат да бъдат открити - кой в чужбина, кой умрял и т.н.
:roll:

колко трябва да струва изработването на инвестиционните проекти за въпросната сграда, които са поне осем на брой?
-
иначе проектирането по всички части много зависи от обема на проекта, но да кажем за една къща около 10-15 евро/м2 . В тази цена обикновено щом става въпрос за къще се включва и услугата да си сложат съответните проектанти и тех. р-л подписите на съответните актове.
Последна промяна nbeli на 21 Яну 2011, 14:37, променена общо 1 път
nbeli
Младши потребител
 
Мнения: 17
Регистриран на: 17 Яну 2011, 17:45

Re: Моля , дайте ми съвет- въвеждане в експлoатация

Мнениеот magodeoz » 21 Яну 2011, 14:19

Вярвам Ви, nbeli. Аз съм си доверчив човек по природа. Въпреки това - нещата не стоят съвсем така, както ги описвате, но не ми се обяснява с подробности, а и питащият(ата) очевидно няма интерес към развитие в тази насока.
Ще използвам един от похватите на друг уважаван от мен пишещ в този форум, и ще кажа, че ако аз бях на мястото на съответния общински чиновник, щях с чиста съвест да отклоня така съставените документи за въвеждане на строежа в експлоатация, поради неспазване на изискванията на закона.
magodeoz
Активен потребител
 
Мнения: 1948
Регистриран на: 10 Авг 2009, 00:29

Re: Моля , дайте ми съвет- въвеждане в експлoатация

Мнениеот nbeli » 21 Яну 2011, 14:24

Може ли да ми кажете защо според вас не са спазени изискванията на закона? Пише се становище, в което се описва проверката на място на изпълненото по съответните части, с което становище този който го подписва си носи отговорността. На издаващия орган на Разрешението за ползване му трябва някой, които да носи тази отговорност. Те само констатират, на базата на тези документи и подписи, че обекта може да се въведе в експлоатация в случая /за такава ниска категоризация не му трябва приемателна комисия, а мен питате ли ме, защото това ме чака :shock: /
Ако не са му зачезнали проектантите, наистина ще му е най-лесно и евтино на човек, да се обърна към тях, ама ето той казва, че на архитекта не иска да се занимава :(. В такъв случай да се обърне към конструктора, ако е на лице. Това е моят най-евтин съвет.
nbeli
Младши потребител
 
Мнения: 17
Регистриран на: 17 Яну 2011, 17:45

Re: Моля , дайте ми съвет- въвеждане в експлoатация

Мнениеот bgarch » 21 Яну 2011, 15:18

nbeli написа:...Какво се чудите? Това съм го проверила в камарата на архитектите и в ДНСК. /поради факта, че нашият архитект на сгратата от 1996, с която се боря, както и половината от проектантите по другите части просто не могат да бъдат открити - кой в чужбина, кой умрял и т.н...

Фактът, че при един конкретен обект сте успели да оформите документацията по този начин съвсем не означава, че това е точно така, още по- малко пък да давате съвети на други хора, как да постъпват. Има частни случаи, при които този номер може и да мине, ама те наистина са частни случаи и ако човек слуша съветите Ви може много сериозно да хлътне. Повярвайте ми!
Изображение
bgarch
Потребител
 
Мнения: 873
Регистриран на: 03 Окт 2010, 14:53

Следваща

Назад към Строителство и регулация


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 38 госта


cron