- Дата и час: 18 Дек 2024, 17:43 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Рекламен клип като обект на ЗАПСП
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
4 мнения
• Страница 1 от 1
Рекламен клип като обект на ЗАПСП
Здравейте! Имам много конкретен и кратък въпрос : рекламният клип как бива третиран по отношение на интеректуалната собственост? Третира ли се като аудио-визуален продукт (като филмите напр.) и авторските му права същите ли са като останалите аудио-визуални продукти? Благодаря предварително за отговорите.
- mkyuchukov
- Нов потребител
- Мнения: 1
- Регистриран на: 28 Май 2016, 16:58
Re: Рекламен клип като обект на ЗАПСП
Ами какво да е друго.Има картина,има звук-аудио-визуално значи.
Законът казва "филми,както и други аудио-визиални произведения". Могат да бъдат най-различни клипове-на песни,на музиални и др. изпълнения;развлекателни всякаквии т.н.
Защитено е във всеки случай.Но ако работят няколко човека-налице е съавторство.
Законът казва "филми,както и други аудио-визиални произведения". Могат да бъдат най-различни клипове-на песни,на музиални и др. изпълнения;развлекателни всякаквии т.н.
Защитено е във всеки случай.Но ако работят няколко човека-налице е съавторство.
- svettoslav
- Активен потребител
- Мнения: 3901
- Регистриран на: 07 Апр 2009, 07:11
Re: Рекламен клип като обект на ЗАПСП
Навремето бях мисля по проекта "Столица - в сто лица", по Нова телевизия. Седят нещата така с клиповете - можеш примерно да използваш кадри от "Терминатор" или от който и да е филм - но до определен секундаж. Тоест не можеш да развиеш цял кадър, а просто няколко секунди или просто като флаш. Няма как да използваш Джулия Робъртс или Робърт Де Ниро или Джак Никълсън за реклама - в смисъл да ти станат заставка на клипа. Тоест да са ти част от хапката. В смисъл може да мерне нещо за миг и дотам.
Но вие питате за друго - аз говоря общи приказки, разбира се - интелектуално изкуство е - прочетете ЗАПСП, има си терминологична част, операционни понятия, както се казва. Трябва обаче да сте подплатен със желание за успех и знания също.
Но вие питате за друго - аз говоря общи приказки, разбира се - интелектуално изкуство е - прочетете ЗАПСП, има си терминологична част, операционни понятия, както се казва. Трябва обаче да сте подплатен със желание за успех и знания също.
- ivan_lawyer
- Старши потребител
- Мнения: 5366
- Регистриран на: 25 Мар 2008, 17:46
Re: Рекламен клип като обект на ЗАПСП
mkyuchukov написа:Здравейте! Имам много конкретен и кратък въпрос : рекламният клип как бива третиран по отношение на интелектуалната собственост? Третира ли се като аудио-визуален продукт (като филмите напр.) и авторските му права същите ли са като останалите аудио-визуални продукти? Благодаря предварително за отговорите.
Не ти е много ясен въпроса. Какъв е казуса с този клип:
- авторски права по отношение на използваните в клипа кадри;
- между съсобственици на авторски права върху клипа; или
- използването на готовия продукт (клип) от трети лица ?
Накратко - кое точно е собствеността и от кого ще бъде защитавана (щом говориш за ЗАПСП)
- jhoro
- Активен потребител
- Мнения: 2230
- Регистриран на: 05 Окт 2006, 11:58
4 мнения
• Страница 1 от 1
Назад към Интелектуална собственост
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта