2021-12-03 0
По повод листването на компанията на фондовата борса, ръководството на Daimler Truck представи пред анализатори и инвеститори намеренията си за постигане на високи финансови резултати и подобрена финансова дисциплина на специално дигитално събитие – Ден на капиталовите пазари. Мениджърският екип, ръководен от главния изпълнителен директор на дружеството Мартин Даум, сподели също стратегическите си планове, както и посоката на технологичното развитие на компанията занапред.
Решението за излизането на борсата на Daimler Truck беше взето на извънредно общо събрание на акционерите на Daimler AG на 1 октомври, които тогава дадоха одобрение за историческо разделяне на водещия производител на индустриални превозни средства и Mercedes-Benz AG като независими компании. Daimler Truck планира листването си на фондовата борса във Франкфурт за 10 декември 2021 г.
Благодарение на стабилните си финансови показатели, Daimler Truck вече получи солиден кредитен рейтинг от инвестиционен клас. Компанията очаква през първото тримесечие на 2022 г. да бъде включени и в индекса DAX – групата на най-големите германски компании, които се търгуват на Франкфуртската фондова борса.
По време на дигиталния Ден на капиталовите пазари главният финансов директор на Daimler Truck Йохен Гьотц потвърди ангажимента на групата да подобри рентабилността си и да продължава да създава стойност за акционерите. Амбицията на компанията е при благоприятни пазарни условия да постигне повече от 10% възвръщаемост на продажбите до 2025 г. Следвайки подхода "всеки трябва доставя", ръководството на Daimler Truck обяви и намеренията за резултатите на компаниите в групата. При благоприятен пазарен сценарии до 2025 г. Daimler Trucks North America ще се стреми към 12% възвръщаемост от продажбите, Mercedes-Benz - 10%, Truck Asia към 9%, а Daimler Buses трябва да постигнат 7,5%. По отношение на новия си бизнес за предоставяне на финансови услуги Daimler Truck се цели към 14% възвръщаемост на собствения капитал.
Работи се също и върху подобряването на прага на рентабилност на компанията, за да може дори и при неблагоприятни пазарни условия през 2025 г. да се постигне между 6% и 7% възвръщаемост от продажбите. Очакванията за този показател за 2021 г. са между 6% и 8%, въпреки недостига на полупроводници и нарастващите цени на суровините. Факт, който също сочи, че Daimler Truck работят усилено в посока подобряване на рентабилността си.
По време на събитието беше обявено също, че заради напредъка си до сега Daimler Truck ще се стреми да постигне целта си за намаляване на фиксираните разходи с 15% в сравнение с 2019 г. още през 2023 г., две години по-рано от вече обявеното през май. За 2022 г. групата очаква възвръщаемост от продажбите между 7% и 9%.
Главният финансов директор Йохен Гьотц посочи още, че компанията се стреми да предложи на инвеститорите си коефициент на изплащане на дивиденти от 40%.
По време на дигиталното събитие беше представена и технологичната стратегия на Daimler Truck, която се състои от три основни стълба. На първо място допълнително ще бъдат ограничени инвестициите за разработване на конвенционални двигатели с вътрешно горене. Освен успешното партньорство с Cummins за среднотежки двигатели, Daimler Truck Group търси партньорства за инвестиции в тежкотоварни двигатели за постигане на предстоящите регулации, свързани с нивата на вредните емисии. Освен това компанията смята да пренасочи до 2025 г. по-голямата част от разходите си за научноизследователска и развойна дейност към технологии за превозни средства с нулеви емисии - както за електрически превозни средства с батерии, така и към електрически превозни средства с водородни горивни клетки. Daimler Truck има намерение също да създаде мрежа от 150 станции за зареждане с водород и 5000 тежкотоварни водородни камиона до 2030 г. В допълнение към наскоро обявеното сътрудничество с Shell, компанията сключи още две партньорства. Съвместно с международната енергийна компания BP, Daimler Truck се стреми да ускори развитието на инфраструктурата за водороден транспорт в Обединеното кралство, а с Total Energies работи в същата посока за Франция и Бенелюкс. Третият стълб в технологичната стратегия на Daimler Truck е посветен на разработването на софтуер със следващо ниво на мехатронната архитектура и собствена операционна система за камиони.
Карин Радстрьом, която отговаря за Европа и Латинска Америка и марката Mercedes-Benz, обяви, че въпреки някои предизвикателствата, които стоят пред цялата индустрията, програмите за намаляване на разходите за персонал, на стойност 280 милиона евро, вече са изпълнени наполовина, като броят на ръководните позиции в компанията е значително намален. Освен това в ход е и рационализиране на съществуващото продуктово портфолио и свързаното с това намаляване на броя на базовите модели. Компанията има намерение да се ориентира също към по-печелившия сегмент за тежки товари, както и върху по-нататъшното повишаване на удовлетвореността на клиентите и разширяване на предлаганите услуги.
Групата Силвър Стар е официален представител на немската група Daimler Truck AG за България за марките Mercedes-Benz, SETRA, FUSO и Unimog. Компанията предлага целия спектър от услуги за бизнес и крайни клиенти, в това число продажба и следпродажбено обслужване на нови и употребявани лекотоварни и товарни автомобили и автобуси, както и продажби на резервни части.